niedziela, 12 stycznia 2014

Zapraszam wszystkich na długo wyczekiwaną pielgrzymkową potańcówkę!:) Nasza grupa może integrować się za pomocą różnych form i dlatego tym razem proponujemy następujący plan działania:

>>> 17:00 - MSZA ŚWIĘTA w Kościele w Opatówku (między Targową Górką, a Podstolicami - 7km od Wrześni) > Służbo liturgiczna, lektorzy, zespole plg - liczymy na Was!

>>> 18:00 - POTANCÓWKA w salce parafialnej (przy Kościele w Opatówku)

Przewidywane atrakcje:

- w cenie (40zł/os.): kolacja, napoje ciepłe i zimne, przekąski

- małe co nieco w postaci wypieków - i tu propozycja/prośba - jakoże staramy się minimalizować koszty proponujemy, aby kila osób wsparło nas swoimi słodkimi wypiekami (zgłoszenia wpisujemy w komentarzach, lub pisząc/dzwoniąc do Ani Łukaszewskiej)

- tańce hulańce (można zgłaszać się do Jędrka Trawińskiego z propozycjami muzycznymi, ponieważ o tę sferę zadbamy sami)

WAŻNE INFORMACJE:

- Zgłaszamy się do 24 stycznia u Ani Łukaszewskiej. Jak? Za pomocą fb lub telefonu: 603839906.

- Wpłaty należy dokonać do 31 stycznia (w wyjątkowych przypadkach, można nieco później).

- Możemy przyprowadzić przyjaciół, jednak trzeba brać pod uwagę fakt, że salka pomieści 35-40 osób. Jeżeli jednak chętnych będzie zdecydowanie więcej - wymyślimy coś nowego!:)

Poczujmy się wszyscy wspólnotą i zadbajmy, żeby ta informacja dotarła do każdego pielgrzyma biechowskiego! Facebook daje wiele możliwości, jednak nie każdy jest tu obecny.

Jeżeli macie jakieś sugestie / propozycje / pomysły - piszcie! To ma być nasze wspólne "dzieło"

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie!

Ania

13:31, biechowo
czwartek, 19 grudnia 2013

Zapraszamy wszystkich pielgrzymów i sympatyków naszej pielgrzymki na spotkanie opłatkowe! Odbędzie się w niedzielę 29 grudnia. Spotkanie rozpoczniemy Mszą Świętą o godzinie 16.00, po niej udamy się do salki klasztornej na drobny poczęstunek i podzielimy się opłatkiem. Spędźmy razem te kilka chwil!

22:11, biechowo
piątek, 11 października 2013

Zapraszamy Was na czuwanie modlitewne, poświęcone osobie papieża Jana Pawła II. Odbędzie się ono dnia 19 października (tj. sobota). Zaczynamy o godzinie 20.00. O 21.00 zaśpiewamy wspólnie Apel Jasnogórski, a po nim Msza Święta.

17:17, biechowo
poniedziałek, 02 września 2013

Ojcowie Paulini z Biechowa zapraszają na uroczystości odpustowe ku czci Matki Bożej Pocieszenia, które odbędą się w dniach 7-8 września. Szczegółowy program uroczystości znaleźć można na załączonym plakacie!

12:21, biechowo
niedziela, 25 sierpnia 2013

Zapraszamy wszystkich pielgrzymów, nie tylko tegorocznych, oraz wszystkich przyjaciół naszej pielgrzymki na spotkanie pielgrzymkowe, które odbędzie się 1 września (w niedzielę), w Biechowie. Spotkanie rozpoczynamy Mszą Świętą o godzinie 16.00!

20:45, biechowo
poniedziałek, 05 sierpnia 2013

Dziś zakończyła się nasza wędrówka na Jasną Górę. Chwilę przed godziną 15 weszliśmy na Wały Jasnogórskie, a chwilę po 17 byliśmy przed Cudownym Obrazem Jasnogórskiej Pani.

Wyruszyliśmy o godz. 8.45 z Kopca. Kilka minut po 10 dotarliśmy na naszą Przeprośną Górkę do częstochowskiego Sanktuarium Krwi Chrystusa. Mieliśmy tam sporo czasu na odpoczynek, gdyż dopiero o godz. 12 wzięliśmy udział w Mszy świętej. Na jej końcu podziękowaliśmy naszemu przewodnikowi, o. Pawłowi za prowadzenie naszej grupy przez ten trudny, upalny czas. Przypomnijmy, że o. Paweł szedł z nami po raz trzeci. Nigdy dotąd żaden przewodnik nie prowadził nas aż trzy razy.

Chwilkę przed 14 wyszliśmy w dalszą trasę, by po niecałej godzinie być już na ostatniej prostej do placu pod wałami. Tam czekaliśmy jeszcze na grupy kolorowe, które w tym roku po raz pierwszy wchodziły razem z nami.  Później nastąpiło złożenie cząstek krzyża i wspólne wejście przed obraz. Choć kolejka była bardzo długa, to jednak grające w poszczególnych grupach zespoły muzyczne umilały ten czas.

O godzinie 20 rozpoczęła się Msza święta, a o 21 odbędzie się Apel Jasnogórski.

niedziela, 04 sierpnia 2013

Pielgrzymka dobiega końca. Zwykle to Kamyk był oznaką kresu naszego pątniczego szlaku. Tym razem jednak nocujemy w oddalonym o niecałe 2 km od tej miejscowości Kopcu.

Tym razem wyruszyliśmy ze Smolarzy wyjątkowo wcześnie, bo już o godz. 7. Wszystko ze względu na panujące ciągle upały, które chyba przed końcem naszego pielgrzymowania się nie skończą.

Wcześniejsze wyjście spowodowało, że na postoju obiadowym byliśmy już o godz. 10. O 11 zjedliśmy przygotowany przez naszą niezawodną kuchnię żur. O 13 byliśmy już na trasie, która składała się z kolejnych dwóch etapów. Ostatni został nieco wydłużony ze względu na zmianę noclegu. Dotychczas noc przed wejściem na Jasną Górę spędzaliśmy w Kamyku, w tym roku zboczyliśmy nieco z trasy i zatrzymaliśmy się w Kopcu – miejscowości, w której znajduje się nowicjat Towarzystwa Salezjańskiego.

Co ciekawe, także parafią w Kamyku administrują Salezjanie. Natomiast obecnie w Kopcu przebywa ks. Mieczysław, który przez lata przyjmował nas, jako proboszcz w Kamyku.

Salezjanie przywitali nas bardzo ciepło, a nowicjusze uczestniczyli razem z nami w Mszy świętej, która rozpoczęła się o godz. 20 w miejscowej kaplicy. Nie zabrakło ich też na Apelu Jasnogórskim.

Jutro ostatni dzień naszej wędrówki. Wychodzimy z Kopca o godz. 8.30, o godz. 12 będziemy uczestniczyć w Mszy świętej, a do godz. 15 wejść musimy na jasnogórskie wały. Jak zwykle zapraszamy wszystkich do  przywitania naszej grupy!

sobota, 03 sierpnia 2013

Dzisiejszy dzień, tak jak i poprzednie sponsorowała literka u. U jak upał. Przekraczającą trzydzieści stopni temperaturę umilały jedynie ciepły wiatr i pojawiający się co jakiś czas cień wysokich drzew.

Uciec od słońca trudno było  nawet wczesnym rankiem. Co prawda noclegi opuściliśmy bardzo wcześnie, bo o godz. 7 mieliśmy Mszę świętą, ale z Rudy wyszliśmy dopiero o 8, a wtedy słońce już nam ujawniło, że nie będziemy mieli z nim dziś łatwo.

Wiele jednak zrekompensowała nam niezwykle malownicza trasa, która przebiegała w części przez dolinę Warty. Przechodziliśmy między innymi przez dwie turystyczne, nadwarciańskie miejscowości, Toporów i Kamion.

Po raz kolejny obiad mieliśmy dopiero na trzecim postoju. Tym razem kuchnia pod przywództwem kierownika Marka zaserwowała nam niesamowicie gęstą i przyprawioną „na ostro” zupę fasolową.

Do Smolarzy dotarliśmy ok. godz. 17.  Teraz jesteśmy już po Apelu. Można by napisać wiele o tym co się tu teraz  dzieje, ale więcej powiedzą pewnie filmy, które kiedyś pewnie tu zamieścimy!:)

piątek, 02 sierpnia 2013

Kolejny dzień wędrówki na Jasną Górę stał pod znakiem wysokiej temperatury. Ta dokuczała nam od rana, aż po ostatnie metry naszego dzisiejszego pielgrzymowania.

Dzień rozpoczęliśmy ponownie o godz. 7 na odcinku z Lututowa do Świątkowic. Po krótkim postoju ruszyliśmy na trasę drugiego etapu do Łagiewnik (choć nie tych krakowskichJ). Ponieważ obiad czekał nas dopiero po trzecim etapie, to i drugi postój był bardzo krótki, a na szlaku kolejnego etapu odprawiliśmy Drogę Krzyżową.

Na postój obiadowy do Stawu dotarliśmy ok. godz. 12.30. O 13 uczestniczyliśmy w tradycyjnej Mszy św., w której jak co roku uczestniczyli mieszkańcy Stawu. Zaraz po Mszy zjedliśmy obiad i udaliśmy się w dalszą drogę, prosto do Rudy. Zatrzymaliśmy się jedynie na moment w Olewinie, by odsapnąć chwilę i w ten sposób nie dać się pokonać lejącemu się z nieba nieprzerwanie żarowi.

Do Rudy weszliśmy chwilę po godzinie 17 – odwiedziliśmy kościół parafialny i udaliśmy się pod szkołę, gdzie śpi większość grupy. Jednak Ruda to drugi z dni, gdzie śpimy także u mieszkańców. Stąd część z grupy nadal kultywuje tę tradycję i nocuje u życzliwych parafian.

Dziś przed nami jeszcze czuwanie (godz. 20) oraz Apel Jasnogórski (godz 21). Jutrzejszy dzień rozpoczynamy Mszą św. o godz. 7, a w trasę wyruszamy zaraz po Mszy św.

czwartek, 01 sierpnia 2013

Pogoda nam się ustabilizowała, dzięki czemu nasza wędrówka stała się łatwiejsza. Dziś słońce przeplatało się z cieniem powodowanym nie tylko przez okoliczne lasy, ale też pojawiające się od czasu do czasu chmury.

Nie oznacza to jednak, że obawialiśmy się tego dnia deszczu. Bezchmurna noc, która pozwoliła obserwować cały dostępny o tej porze roku gwiazdozbiór zapowiadała wędrówkę pozbawioną opadów.

Na szlak wyruszyliśmy o godz. 7. W okolicach godz. 9 byliśmy na pierwszym postoju w Głuszynie. Tym razem jednak nikt nie zechciał wybrać się na znajdujący się niedaleko Koniec Świata, gdyż postój był bardzo krótki. Odbiliśmy sobie to trochę na kolejnym postoju obiadowym.

Dziś po raz pierwszy mogła wykazać się nasza kuchnia. Posiłek konsystencją przypominał zupę z wkładką! W smaku rzecz była niezła, ale ocenę trzeba pozostawić pielgrzymom!

Trasa poobiednia mijała w praktycznie identycznej pogodzie. Dlatego do Lututowa dotarliśmy bez żadnych przeciwności, w okolicach godziny 17. Tradycyjnie wszyscy ruszyli pod prysznice.

Dziś Mszę świętą mamy w kościele w Lututowie. Rozpoczynamy o godz. 20. Zaraz potem tradycyjnie odśpiewamy Apel Jasnogórski. Już teraz przybyli do nas goście z miłymi niespodziankami (ryby, pizza etc.). Wszystkich, którzy chcieliby jeszcze do nas przybyć zapraszamy - macie jeszcze pół godziny! Oczywiście warunkiem koniecznym nie jest przywożenie rozmaitych posiłków, a jedynie szczera chęć odwiedzenia nas!